Halpuuttaminen saapui S-marketeihin 0

Kun aloitimme tammikuussa halpuuttamisen, lupasimme tehdä kaikkemme edullistaaksemme ruoan hintoja kaikissa ketjuissamme. Työ alkoi Prismasta, nyt vuorossa on S-market. Tänään S-marketeissa laskevat noin 400 asiakkaille tärkeän tuotteen hinnat pienin paikallisin vaihteluin.

Tämä tuo halpuuttamisen melkein kotioville asti: suomalaisten keskimääräinen matka-aika autolla kotoa S-marketiin on noin seitsemän minuuttia.

– Nyt voimme sanoa, että halpuuttaminen kattaa koko Suomen. Tämä on iso juttu. S-market-ketju on Suomen suurin ruokakaupan ketju. Maassamme on 435 S-marketia Hangosta Ivaloon, laskee SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä.

Ostovoiman tukena

Asiakkaat vastasivat tammikuussa Prismoissa tehtyyn halpuuttamiseen toivomuksin, että halpuuttaminen laajenisi mahdollisimman pian muihinkin S-ryhmän ketjuihin.

– Meillä suomalaisilla on jo kovat ajat. Näyttää siltä, että luvassa on säästö- ja leikkauskuureja. Tällaisessa tilanteessa on tärkeää, että osuuskauppa helpottaa suomalaisten arkea tekemällä ruokalaskusta pienemmän.

Tilastokeskuksen mukaan ruoan hinta laski tammikuusta helmikuuhun prosentin. Tärkein syy oli S-ryhmän toteuttama halpuuttaminen.

– Viime aikoina on puhuttu paljon yhteiskuntasopimuksesta. Halpuuttamalla osuuskauppa parantaa suomalaisten ostovoimaa. Tällä on positiivinen vaikutus kansantalouteen ja kasvun edellytyksiin, Heikkilä linjaa.

Kotimaista laatua

S-ryhmä mahdollistaa halpuuttamisen kuten tähänkin asti: omia it-, energia-, kiinteistö- ja markkinointikulujaan leikkaamalla ja omasta katteestaan tinkimällä.

Halpuutettuja kotimaisia tuotteita voi ostaa tietäen, että maksumiehenä ei ole maataloustuottaja.

– Panostamme halpuutettujen tuotteiden laatuun yhdessä koko tuotantoketjun kanssa. Meille on kunnia-asia, että suosituimpien elintarvikkeiden lisäksi tarjolla on aina laaja valikoima tuotteita myös luomu- ja lähiruoan ystäville ja vaikkapa erikoisruokavaliota noudattaville.

– S-marketeissa on aina myynnissä lähiseudun tuottajien tuotteita. Osuuskauppamme tekevät pitkäjänteistä yhteistyötä pientuottajien kanssa, tähdentää Heikkilä.

Kuva: SOK Media

Mitä mieltä sinä olet?