Stop kaupassa harhailulle: tuotteiden karttapalvelu kertoo, mistä tuote löytyy 0

Ota Foodie.fi käyttöön

  • Suunnittele ruokaostokset oman kaupan valikoimien ja hintojen avulla
  • Löydä tuotteet  helposti ostosreissulla
  • Innostu resepteistä ja klikkaa ne suoraan ostoslistalle
  • Tallenna ostoslistoja ja jaa ne perheen kesken
  • Anna palautetta myymälään
  • Tarkasta myös mahdollisuus tilata ruoan verkkokaupasta

S-ryhmän Foodie.fi-palvelu kehittyy. Nyt asiakkaiden saataville tuodaan kaikkien tuotteiden sijainnit myymälöittäin ja hyllyittäin.

Sijaintitietojen julkaiseminen on merkittävä askel digitaalisten palvelujen saralla, koska tällaista tietoa ei ole aikaisemmin tuotu näin kattavasti kuluttajien saataville.

– Helpotamme digipalvelun avulla kuluttajan arkea myymälässä. Näin kesällä palvelu on kätevä apu kotimaassa reissaaville, jotka käyvät ostoksilla uusissa myymälöissä, verkkokaupan kehityspäällikkö Jarkko Vippola S-ryhmän vähittäiskaupasta kertoo.

Tuotteiden sijaintitiedot tulevat S-ryhmän Foodie.fi-verkkopalveluun, jossa on jo kaikkien myymälöiden reaaliaikaiset valikoima-, tuote- ja hintatiedot sekä alueelliset verkkokaupan palvelut.

Sijaintitietoja voi tarkastella jo kotona ja tuotteen sijainnin voi tarkistaa myös myymälässä mobiilisovelluksen avulla.

Näin sijaintitieto toimii

Tuotteiden sijaintitiedot perustuvat myymälöiden hyllyvälinumerointeihin ja -merkintöihin sekä kiintopisteisiin kuten maitokaappi tai palvelutori. Hyllyvälien numerot ja merkinnät näkyvät myymälöissä hyllyjen yläpuolella tai hyllyjen päädyissä.

Käytännössä tuotetiedon saa, kun klikkaa Foodie.fi-palvelussa tuotteen tiedot auki. Sijainti kerrotaan sekä tekstinä että kartalla. Kartan saa auki klikkaamalla karttakuvaketta.

Ensimmäisessä vaiheessa palvelusta löytyvät kaikkien Prismojen tiedot. S-marketien sekä pääkaupunkiseudulla toimivien Alepa-myymälöiden tiedot päivittyvät heinäkuun alkuun mennessä ja Sale-pienmyymälöiden tiedot kesän ja loppuvuoden aikana.

– Palvelua kehitetään koko ajan ja tuotetiedoissa saattaa ilmetä myös pieniä virheitä. Toivomme, että käyttäjät kertovat niistä myymälän henkilökunnalle, jotta tietoa välittyy eteenpäin ja korjaukset saadaan tehtyä, Vippola toivoo.

Kehityksen tavoitteena helppo ostosreissu

Seuraavissa Foodie.fi-palvelun kehitysvaiheissa helpotetaan arkea edelleen, kun palvelu näyttää tuotteen sijainnin hyllyväliä tarkemmin. Tavoitteena on, että palvelu näyttää tulevaisuudessa myös käyttäjän oman sijainnin myymälässä, käyttäjän näin halutessa.

– Näiden lisäksi tavoitteenamme on, että sijaintitietojen pystymme avulla kehittämään Foodie.fi-palvelun ostoslistaa niin, että se listaa tuotteet siihen järjestykseen kuin ne myymälässä ovat, jolloin palvelu tarjoaa optimaalisen reitin ostosten tekoon, Vippola lisää.

.

Mitä mieltä sinä olet?